41/42. Sayı çıktı

6 Kasım 2016

Yeni Film dergisinin 41-42. sayısı Giovanni Scognamillo ve Abbas Kiarostami’ye adanıyor. Büyük Eleştirmenler Kuşağından Giovanni Scognamillo’ya veda yazıları onu yakından tanıyan Yeni Film Dergisi yazarları ve Nalan Söylemez tarafından kaleme alındı. Giovanni Scognamillo’nun evinde gerçekleştirilen dergi toplantılarından birinde çekilmiş fotoğrafı kapakta yer alıyor.
Bir Ağaç Gibi Yaşamak: Abbas Kiarostami sinemasının izinde imgeler, dizeler ve film kadrajlarına yer veriyor. Ressam, grafiker, sinema yazarı Aydin Aghdashloo’nun en yakın arkadaşı Kiarostami’ye veda yazısı da bu dosyada yer alıyor.
Derginin kapak fotoğraflarından bir diğeri Kıvanç Sezer’in yönetmenliğini yaptığı kurmaca sinemanın gündemine sınıfı taşıyan bir ilk film Babamın Kanatları filminden. Babamın Kanatları üzerine yazılan yazı işçi ölümleri ve işçinin onuru üzerine, yönetmenle yapılmış bir söyleşi de yazıya eşlik ediyor.
Lampedusa Adası üzerine yapılan belgeseller mülteci göçleri ve Avrupa’nın ve Avrupalı aydının mülteci krizine yaklaşımına dair çok şey söylüyor. Gianfranco Rosi ve Jacob Brossman’ın söyleşilerinin yanısıra belgeselleri inceleyen bir yazı Yeni Film Dergisi’nin bu sayısında bir araya geliyor.

Aşağıda tüm içeriğe ulaşılabilir:

Gündem: Distopyada Yaşamak / Z. Tül Akbal Süalp

Babamın Kanatları: İşçinin Onuru / Yusuf Güven

Kıvanç Sezer Söyleşisi: Film Bozuk İşleyen Çarka İşaret Etmeliydi /

Albüm: Sinemada ve Türkiye’de Teslimiyetçilik / Nezih Coşkun

Annenin Çeperinde Yaşamak: Ana Yurdu / Aylin Sayın

Kimsenin Yurdu / Coşkun Liktor

Senem Tüzen: “Hakiki bir film çekmek istedim”

Rüzgarda Salınan Nilüfer Tespitlerine Teslim Olmuş / Tülay Dikenoğlu

Türkiye Sinemasının Geçmişine Dair Seyirci Sayıları / Kaya Özkaracalar

GIOVANNI SCOGNAMILLO’YA VEDA

Giovanni’ye… Ciao Bello! / Seray Genç

Büyük Eleştirmenler Kuşağına ve Giovanni Scognamillo’ya Veda / Yusuf Güven

Giovanni Büyülü Bir Fener Gibiydi, Dokunduğu Herkesi Dünyasına Çeken… / Nalan Söylemez

İlhan Çomak Belgeseli: Hadi gidelim İlhan!

Lampedusa Mülteci Göçleri Ve Belgeselleri / Seray Genç

Gianfranco Rosi ile Söyleşi: Seyircinin Filmde Pek Çok Hikaye Görmesini İsterim

Jakob Brossmann ile Lampedusa’da Kış Üzerine: Avrupa’nın Sorumluluğu

Neon Şeytan: Ölüm Ve Genç Kız / Coşkun Liktor

Evrim: Deneyden Kaçarak Gerçeği Arayan Çocuk / Murat Dural

Atom Egoyan’la ‘Hatırlama’nın Sonsuz Ağırlığı / Janet Barış

Saraybosna’da Ölüm: Neon Işığında Balkanlar Tarihi / Özge Özdüzen

Bond’dan Heisenberg’e, Amerikan Kültür Endüstrisine Taze Nefes: Kanser ve Bad Trip Ferahlığı! / Ali Haydar Albayrak

O Çirkin Kraliçe, Ben Ondan Güzel:Prensim / Fatoş Usta

Annelik, Tabiiyet ve Sınıf İktidarının Bir Eleştiri: Annemle Geçen Yaz / Murat Arpacı

Şimdi Nereyi İşgal Edelim: Michael Moore’un Ütopik İşgal Serüveni / Zeynep Yaşar

Zelimir Zilnik Söyleşisi: Zilnik Zilnik’i Anlatıyor

Sinemanın Doğuş Felsefesi ve Akımlar I / Yakup Barokas

ABBAS KİAROSTAMİ’NİN ANISINA

Bir Ağaç gibi Yaşamak: Abbas Kiarostami  / Seray Genç

Abbas Kiarostami ile Son Kez / Aydin Aghdashloo (Çev: Seyed Mortazavi)

Kiarostami’nin Kadrajı  / Naci Emre Boran

Aslolan Hayattır: Aslı Gibidir Üzerine Kısa Bir Değini / Aylin Sayın

Bizim Aktör Tarık Akan’ın Ardından / Aylin Sayın

Kamera – Kalem Sineması ve “Babam, Vedat Türkali’yi Kaybettik!” / Hamdi Karaşin